052-8572523 קובי ראובני
חיפוש מתקדם

מהו עיצוב אקלקטי וכיצד תוכלו ליישם אותו בבית שלכם

מהו עיצוב אקלקטי וכיצד תוכלו ליישם אותו בבית שלכם

שלום, אנחנו רויטל וקובי ואנחנו אוהבים עיצוב אקלטי. בעצם, אנחנו טיפוסים אקלקטיים שאוהבים אסתטיקה ויזואלית ולא מפחדים "לצאת מהקווים". אנחנו אוספים רעיונות, מראות ועיצובים ומשלבים ביניהם בשמחה, ונשמח להסביר לכם מה זה אומר בדיוק.

מה זה עיצוב אקלקטי

ביוונית, "אקלקטיקה" משמעותה לבחור את הטוב ביותר. כשאומרים עיצוב אקלקטי מתכוונים לעיצוב הכולל בתוכו מגוון השפעות ומכיל מגוון פריטים אהובים מסגנונות שונים. אם נסתכל על רוב הבתים, בסופו של דבר מדובר בבתים אקלקטיים, מכיוון שרוב האנשים אוספים פריטים שהם אוהבים ומכניסים אותם הביתה. אך לא כל הבתים מעוצבים בסגנון אקלקטי וברוב המקרים התוצאה הסופית היא גיבוב שעטנזי יותר מעיצוב אקלקטי, כי את הערבוב בין הסגנונות השונים צריך לדעת לעשות.

גם לאקלקטיקה משוחררת יש כללים

על פניו, אקלקטיקה פירושה לשלב את כל מה שאוהבים, אבל בכל זאת יש כללי מידתיות, בחירת פריטים נכונה ושילוב מדויק בין הסגנונות השונים. אמנם הסגנון האקלקטי הוא מראש סגנון של חשיבה מחוץ לקווי העיצוב הרגילים והוא לעולם אינו עיצוב "נקי" או מינימליסטי, אך כדי לא ליצור קפוניה ויזואלית שתשרה תחושת חוסר שקט בבית, כדאי להתייעץ עם מעצבי פנים שיודעים דבר או שניים על עיצובים אקלקטיים. שימו לב שרוב מעצבי הפנים דווקא בוחרים בסגנונות אחידים, שלעיתים נראים מרשימים יותר, ומעצבי פנים אקלקטיים יש לבחור בצורה קפדנית.

האישיות שלכם בתוך הבית

היתרון הגדול של העיצוב האקלקטי, בעינינו, הוא מרחב הביטוי האישי שניתן לבעלי הבית. העיצוב האקלקטי הוא עיצוב הפנים הנותן את הבמה הגדולה ביותר לאישיותם של בעלי הבית, כך שהוא הופך, למעשה, את הבית, למה שהוא אמור להיות – מבצרו של האדם ומקום המרגוע המושלם עבורו. יחד עם זה, כפי שכבר אמרנו, אקלקטיקה היא לא גיבוב אקראי של פריטים שאנחנו אוהבים אלא שילוב שלהם בצורה הטובה ביותר, תוך יצירת הרמוניה ויזואלית שיש לה השפעה גדולה על האווירה בבית עצמו.

גם אתם יכולים ליהנות מעיצוב אקלקטי

עיצוב אקלקטי ניתן ליישום בכל בית או דירה, ואין צורך בתנאים מיוחדים. מעצבי פנים מקצועיים ידעו כיצד לקחת את הפריטים שיש לכם, או היכן לרכוש פריטים חדשים שהם בדיוק מה שאתם אוהבים, וכיצד לשלב אותם בבית שלכם בצורה אידיאלית.

אחד ממונחי הבאזז של השנים האחרונות בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים הוא עיצוב אקלקטי. בחיפוש זריז ברחבי הרשת, ניתן למצוא לא מעט חברות המתיימרות להתמחות בתחום עיצוב זה. אם כן, כיצד מפרידים את המוץ מהתבן? כיצד מאתרים חברה המתמחה באמת בתחום עיצוב אקלקטי, כמו פרופיליו, למשל, מחברות אחרות, שלא רק אינן עוסקות בו, אלא אף, לרוב, אינן מסוגלות להסביר מהם עקרונותיו, למי הוא מתאים במיוחד וכד'?

מה כולל עיצוב אקלקטי?

העיצוב האקלקטי הינו ביטוי של האקלקטיציזם (Eclecticism – בעברית "לקטנות") באדריכלות ובעיצוב. הגישה משלבת מספר מקורות השפעה שונים לכלל יצירת אומנות אחת, שיוצרת סגנון השונה במהותו מכל אחד מהסגנונות ששולב בה לצורך יצירתה. מקור המילה אקלקטיות הינה בשפה היוונית ופירושה "בחירת הטוב ביותר". כך, שסגנון אקלקטי, פירושו אי דבקות בסגנון אחד קיים ומוגדר, אלא בחירת הטוב והמתאים ביותר מכל סגנון אחר, לצורך יצירת סגנון עיצובי ייחודי, אשר מתאים לחיי המתגוררים בבית או בדירה. סגנון כזה איננו אחיד, אלא מיוחד לכל מקרה, וברוב המקרים, הוא יוצר סינרגיה עיצובית, בה השלם גדול מסכום חלקיו.

מדוע, בעצם, אנחנו מתייחסים אל העיצוב האקלקטי כאל חידוש?

עד לפני מספר שנים, הגישה הרווחת בעיצוב הפנים הייתה בחירת סגנון ספציפי אחיד ו"הליכה" עימו, בין אם הוא מתאים לדיירי הבית, לאופיים ולאורח חייהם, ובין אם לאו. עם השנים, אנשים שחיו בבתים שעוצבו בדרך זו, גילו, כי ל"אני" שלהם לא היה ביטוי בבית, וכי התחושה הייתה כשל חיים במוזיאון (מעוצב להפליא, אבל עדיין מוזיאון!) וכי ביתם, שאמור להיות המקום בו הם חשים בנוח, איננו שלהם במלוא מובן המילה, מאחר ואת סגנונו, לא הם וחפציהם מכתיבים, אלא מעצב הפנים והסגנון שבחרו לפני שנים. עיצוב אקלקטי נולד מתוך הצורך ליצור סגנון עיצוב פרטני וייחודי, בית המשקף את הגרים בו, אהבותיהם, שנאותיהם, אופיים, זיכרונותיהם, דרך חפצים שאינם, לכאורה, מסוגננים בסגנון אחיד וקיים, אלא יוצרים סגנון מיוחד וחדש משל עצמם.

עיצוב אקלקטי | פרופיליו נכסים תל אביב