052-8572523 קובי ראובני
חיפוש מתקדם

שדרות ירושלים הפכה לטיילת 

עסקה יוצאת דופן התרחשה בשדרות ירושלים היפואית בקיץ החולף (2022), דירת 3 חדרים נמכרה ב־6.3 מיליון שקלים. המדובר בדירה בשטח של 105 מ"ר בתוספת מרפסת גג בקומה השלישית ולידה חניה אחת. הדירה הנמכרת הוקמה בתחילת המילניום במסגרת פרויקט 'חצרות יפו'. המדובר בעסקה במחיר תקדימי לדירה בשדרות ירושלים בפרויקט בן 22 שנה.

לאלה מכם שפחות מכירים נספר ששדרות ירושלים הוא שמה של שדרה ארוכה החוצה את יפו ומהווה ציר תנועה ראשי בה. ראשיתה ברחוב יחזקאל קויפמן לחופה הדרומי של תל אביב וסופה ב'שדרות העצמאות' בואכה חוף הים של בת ים. במהלך שנותיה מילאה השדרה תפקיד חשוב בהתפתחות העירונית של יפו, ולאורכה מבנים ואתרים משמעותיים בהיסטוריה העירונית שלה.

דירת שלושת החדרים נמכרה במחיר כזה על השדרה מפני שרחוב שדרות ירושלים היפואי הפך זה מכבר לאזור מועדף, ולמעשה למדרחוב. תנועת כלי התחבורה בו הופסקה ורווחת החיים למטיילים עליו ולגרים בו עלתה לאין שיעור.

בסמוך למקום תהיה תחנה של הרכבת הקלה, כחלק מה'קו האדום' שינוע על פני 24 קילומטרים, מהם 12 קילומטרים במנהרה שנחפרה מתחת לפני הקרקע. הקו יעבור מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, דרך בית החולים בילינסון ולאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, ימשיך סמוך לתחנת רכבת סבידור, דרך בגין ומרכז עזריאלי לדרום הקריה, ולא יסתיים בדרומה של העיר בת ים לפני שיעצור בשדרות ירושלים.  הקו כולל 34 תחנות במוקדי העומסים והפקקים הכבדים של גוש דן, וציבור הנוסעים יוכל לעקוף אותם באופן מהיר ויעיל יחסית לכלי רכב הפרטי וליתר כלי התחבורה הציבורית.

בזכות הרכבת הקלה הרחוב שהיה פעם רועש, סואן ומזוהם, הפך בימים אלה לשדרה אטרקטיבית שנמצאת במרחק של כמה צעדים מחופי הים. את פקקי התנועה שאפיינו  את הרחוב יחליפו ממש בקרוב קרונות רכבת חשמליים ושקטים, כמה מבנים היסטוריים (בית הדואר, למשל) יהפכו למלונות בוטיק והשדרה המשודרגת תוכל לתת תשובה אותנטית לשדרות רוטשילד הנוצצת שבמרכז העיר.

הגורמים הללו הביאו לעלייה בביקוש ולעליה ביוקרה של טיילת שדרות ירושלים, שטובלת כיום באווירה אירופאית של ממש.

עסקאות הנדל"ן בשדרות ירושלים מבטאות לא רק את העלייה במחירי הנדל"ן בשדרה ובסביבותיה, אלא גם את ההתחדשות ב'שדרת המדרחוב' והסטטוס הנוכחי שלה. 

רוכשי הדירה הם תל אביבים ותיקים שלא האמינו שאי פעם יתגוררו על שדרות ירושלים, אבל השינוי הדרמטי שעברה השדרה סימן להם את החיוניות שברכישת דירה/נדל"ן דווקא שם.

כבר היום מי שמטייל בשדרות ירושלים יכול לחזות מדי פעם ב'פלא המרגש' – נסיעות המבחן של הרכבת הקלה על המסילה, שמסמלת את סיומה של תקופה ארוכה של שיבושים, חפירות, ומצוקה אותה חוו התושבים והתיירים בעיר. המדרחוב החדש לצד הרכבת הקלה ושבילי האופניים מזכירים למבקרים את אמסטרדם הקטנה.

השדרה המתחדשת מחברת את כל מכמני העיר במרחק הליכה קצרה – מתחמי הבילוי, חופי הים הרחבים של תל אביב, יפו העתיקה, הנמל, שוק הפשפשים וגם נווה צדק הציורית למי שירחיק צעדים ברגל, שכונת פלורנטין המתחדשת, מתחם התחנה, שדרות רוטשילד, ואפילו המדרחוב בנחלת בנימין לא כל כך רחוקים. הליכה רגועה בשדרות ירושלים השקטה מאפשרת למעוניינים בכך להיכנס לתוך הרחובות הקטנים שמובילים ליפו העתיקה, אל כיכר השעון, וכמובן אל שוק הפשפשים. 

שעות הערב במתחם שדרות ירושלים מחמיא לעיר יפו כולה. במזג אוויר מושלם כיכר השעון הסמוכה מוארת ונראית יפה מתמיד, ושוק הפשפשים הסמוך מקבל גוון חו"לי ומיוחד. אין זה מפתיע ששדרה כזו מלאה בעסקים קטנים שקורצים למטיילים ברחוב (החל בחנות הסבונים תוצרת בית 'נוזהה שופ' וכלה בחנויות בוטיק, תבלינים ופיצוחים), ולעסקים רבים וחדשים שצפויים להיפתח בשדרה. 

הגיע הזמן לומר את האמת – שדרות ירושלים עומד להיות אחד המדרחובים הנחשקים בתל אביב-יפו. זו לא רק עצם הפיכת הרחוב לטיילת שמעודדת תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים עם שבילים ייעודיים וספסלים חדשים, ולא רק העסקים החדשים שעתידים להיפתח בשדרה המתפתחת, זה עצם העובדה שזה כבר לא עוד כביש אלא אמסטרדם הקטנה בהתהוות, טיילת שתמשוך אליה קונים ומוכרים ותקפיץ את מחירי הנדל"ן בשדרה ובסביבותיה בהתאם.